mandag 29. oktober 2007

Leik som tilnærming til læring.

Når me er ute i skulen så ser me atter kor stort behov born har for å få leika og slik få utfalda seg på ulike måtar. me ser og at i dei ulike faga så skjønar dei fleste betre når dei kan få leike .Kva er det som gjer at born forstår betre då? kanskje det har med at det på ein måte ikkje er så alvorleg då, at dei på ein måte kan styra det sjølv. Kanskje det har med språket som vert nytta, at det er borna sitt eige språk. me har sett at i leik så klarar borna å løyse vanskelege regne operasjonar ,som dei ikkje hadde klart med å få det nedskrive på eit ark. Vygotskij seier at " i leik vert borna eit hovud høgare enn seg sjølv" dette trur eg på. At leik kan få fram og forenkle mange vanskelege operasjonar som kan vere vanskelege å få til når det vert skrive på eit ark eller i læreboka.
D
ette har nok med at borna nyttar konkretar, og halvkonkretar, det vere seg pengar eller bilete av ting som ein skal ha i dei ulike regneoperasjonane.Men ein lærar må vite eksakt kva han vil med leken og han må ha ein overordna plan for hva han ynskjer å oppnå. Han må ha gode kunnskapar om kvar elevane er i utviklinga, slik at nye mål kan nåast, og elevane bringast vidare. Ein kan sjølvsagt og bruke fri leik, for all lek skal ikke være planstyrt.

1 kommentar:

Brit Elin Mølstre sa...

Hei Kjerstin
Leik er viktig i mange sammenhenger, jeg tror at det sosiale er veldig viktig her, det å lære seg sosiale spilleregler. Dette pluss alt du sa og mer til. Leik er nok viktigare enn jeg har trodd, det jeg oppdaget i praksis var at å få noe ut av leiken var ikke vanskelig men det å få alle med uten å presse og ødelegge leiken. Som voksen måtte en se etter at alle hadde det greit og det tar litt tid, vi må sette oss litt inn i situasjonen før vi buser på.
Brit Elin:)